تعمیرات مبلمان و صندلی

انواع پارچه و رویه کوبی و تعمیرات مبلمان استیل ، اداری ، راحتی و ...

تعمیرات مبلمان و صندلی

انواع پارچه و رویه کوبی و تعمیرات مبلمان استیل ، اداری ، راحتی و ...

نکاتی برای خرید مبلمان

بعد از اینکه تصمیم گرفتید خانه خود را چه شکلی بسازید، رنگ ها را انتخاب کردید، و بودجه بندی لازم را انجام دادید، وقتش رسیده به مبلمان توجه کنید. چه به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید، چه در آستانه ورود به سال های طلایی عمر خود باشید، احتمالا صاحب چندین تکه مبل و صندلی هستید. اما سوال اینجاست که باید آن ها را نگه دارید؟ یا از نو شروع کنید؟ باقی قطعات مورد نیاز را از کجا باید بخرید؟ و چطور مرتکب اشتباه نشوید؟  

اول از همه نگاهی به مبل و صندلی هایی که دارید بیاندازید. اگر ارزش نگهداری ندارند، آن ها را دور بیاندازید. اگر سبک و مدل قدیمی دارد آن را دور بیاندازید. مگراینکه ارزش و معنای خاصی برای شما داشته باشید، در این صورت می توانید با یک دست رنگ تازه و رویه کوبی مبلمان یا تعویض رومبلی جدید آن را نو کنید. اگر مطمئن نیستید چه وسایلی را نگه دارید چه وسایلی را دور بیاندازید، یک طراح داخلی استخدام کنید، حتی برای چند ساعت. این فرد در بازرسی مجدد وسایلتان به شما کمک می کند و به شما می گوید کدام ها ارزش نگهداری دارند. این افراد همه چیز را از زاویه دید متفاوتی می بینند.

وقتی تعمیر مبلمان یا کلکسیون لوازمتان را مرتب و نوسازی کردید ، یک مرحله دیگر تا خرید مبلمان دارید. یک طراح داخلی می گوید : تا وقتی که کل فضا و اجزای اتاق را محاسبه نکردید، شروع به خرید نکنید. این لوازم و اجزا شامل قالی، مبل و صندلی، قاب پنجره ها و چراغ می شود. ضرورتی ندارد تک تک اجزا را به دقت تعیین کنید، اما باید بدانید هرکدام از وسایل قرار است چه شکلی داشته باشد. می توانید یک ماکت تخته ای از پروژه خود درست کنید، نمونه کوچک تک تک وسایلی که می خواهید را روی آن نمایش بدهید. افراد اغلب این اشتباه را مرتکب می شوند، یک مورد از لوازم خانه را می خرند، و بعد مجبور می شوند کل دکوراسیون خانه و چیدمان منزل را حول محور آن یک وسیله پیش ببرند.

اما تا وقتی که ندانید چه لوازمی در بازار موجود است، چطور می توانید بفهمید چه وسایلی را می خواهید؟ این مرحله ای است که نیازمند کمی تحقیق و جستجو است. از سایت ما و دیگر فروشگاه ها بازدید کنید. به فروشگاه هایی در منطقه خود بروید که اجازه می دهند بدون خرید حتمی، از آن ها دیدن و پرس و جو کنید. سبک های موجود روز را ببینید تا متوجه شوید چه چیزهایی دوست دارید. باید افق دید خود را گسترده تر کنید تا از اطراف خود باخبر شوید. برخی طراحان پیشنهاد می کنند اقلام بزرگ تر را زودتر از بقیه بخرید. هر زمان که آن ها را می خرید، نکته مهم این است که خیلی به آن ها اهمیت ندهید. پیش از رویه کوبی پارچه آن ها را خنثی انتخاب کنید، رنگ محیط را از طریق دیوارها و کوسن ها تامین کنید. راحتی نکته ای حیاتی و ضروری است، پس از صرف هزینه برای مبل و صندلی خوب نهراسید.

نسبت به بودجه خود بهترین مبل ممکن را بخرید. قبل از خرید روی آن بنشینید یا دراز بکشید. اگر از پس هزینه آن برمی آیید، کوسن های تمام فوم خود را به فوم پوشیده شده در پشم تبدیل کنید. بیشتر پول خود را برای لوازم اتاقی هزینه کنید که بیشتر وقت را در آن می گذرانید، برای لوازمی که به ندرت استفاده می شود خیلی هزینه نکنید.

اسباب و لوازم رومبلی دار و پارچه دوزی شده، جزء اقلام پرهزینه هستند، پس باید در مراحل تغییر سبک زندگی و سلیقه شما دوام بیاورند. قانون حکم می کند ساده و بی دردسر را انتخاب کنید. خیلی به همخوانی و هماهنگی پارچه مبلی و مبلمان و میزها توجه نداشته باشید. به صورت کلی اگر همه این اقلام را دوست داشته باشید، خود به خود هماهنگ می شوند. هرچیزی که دوست دارید را بخرید. نگران دلیل و مکان استفاده از آن نباشید.

زمان توقف شما بستگی به سلیقه، بودجه، انتظارات کیفیتی، و زمانی که به پروژه اختصاص می دهید دارد. اگر با کمبود بودجه مواجه هستید از فروشگاه های دست دوم فروشی، عتیقه فروشی، عمده فروشی، بازار سیاه و غیره خرید کنید. در این مغازه ها می توانید بهترین جنس ها را با کمترین قیمت خریداری کنید. اگر زمان کافی برای این گشت و گذار را ندارید به فروشگاه های معروف مبلمان بسنده کنید. یکی از طراحان معروف عقیده دارد که خرید مبلمان از فروشگاه های زنجیره ای عاقلانه نیست چون فروش مبلمان تجارت اصلی آن ها نیست، به همین دلیل کیفیت آن ها افت می کند و سبک ها به روز نیستند. همچنین از خرید از مراکز غیرقابل اعتماد اجتناب کنید، از جایی خرید کنید که در صورت بروز مشکل بتوانید به صاحب فروشگاه یا شرکت مراجعه کنید.

چطور می توانید جنس خوب را از جنس نه چندان دلچسب تشخیص بدهید؟

-یک وسیله پارچه ای و روکش دار را از گوشه بگیرید و بلند کنید، تکان بدهید، اگر به نظر سبک و شل می آید مناسب خرید نیست. در مورد کوسن هم همینطور قضاوت کنید، هرچه سنگین تر باشد، دوام بیشتری دارد.

-هنگام خرید کابینت آشپزخانه دنبال نمونه ای باشید که گوشه های آن چفت جفت داشته باشد.

-برای خرید تشک به تعداد فنرها دقت کنید، هرچه فنرها بیشتر باشند، کیفیت تشک بهتر خواهد بود.

خیلی از طراحان می گویند به چشم دیده اند بزرگ ترین اشتباهی که صاحبان خانه مرتکب می شوند، پیش داوری اندازه آن نسبت به فضای اتاق و باقی وسایل است. مبل یا کاناپه ای که در محیط فروشگاهی با ارتفاع سقف ۱۰ متری عالی به نظر می آید، در خانه شما که ارتفاع سقف آن ۳ متر است چندان جالب نمی شود. قبل از خرید یک وسیله، اندازه های آن را روی زمین با روزنامه یا چسب رنگی علامت بزنید، یا نمونه ای تقریبا هم اندازه آن با مقوا بسازید. اندازه و فاصله همه نقاط مسیر و خیابان و مقصد نهایی وسیله را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که از درهای متعدد، در آسانسور و پاگردها رد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.