تعمیرات مبلمان و صندلی

انواع پارچه و رویه کوبی و تعمیرات مبلمان استیل ، اداری ، راحتی و ...

تعمیرات مبلمان و صندلی

انواع پارچه و رویه کوبی و تعمیرات مبلمان استیل ، اداری ، راحتی و ...

تسمه مبل چیست

همه شما در هنگام تعمیر مبلمان به این نکته رسیده و یا توجه کرده اید و شاید در توضیحات فروشنده مبل اشاره شده به اینکه کف و زیر بندی مبلمان تسمه کشی شده یا فنر کشی شده است . امروز می خواهیم به شما در مورد نوع تسمه و محل مورد استفاده تسمه مبل توضیح دهیم .  

 

۱ ) نوار مبل 

تسمه های مخصوص مبل در بازار ابزار آلات به یک شکل و دارای چندین دسته بندی هستند ، نوار کشی ساخت ایران ، ساخت ترکیه ، ساخت چین که این تولیدات به زیر مجموعه های کشی ، بافتی تقسیم می شوند و دارای عرض های مختلفی هستند که در کیفیت کار بی تاثیر نیست .

۲) کارایی نوار 

حال که با نوع نوارها آشنا شدید باید بدانید نوار های مبل برای چه کاری و در کجای مبل استفاده می شوند در نظر داشته باشید زمانی که ساخت کلاف چوبی مبل به پایان می رسد برای نگهداری استقامت کف مبل و همینطور محلی برای نگهداشتن اجناس کف مبل در مرحله اول نوار کشی مبل انجام می شود و سپس بروی نوار ها گونی کشی می شود .

۳) کارکرد مطلوب 

نوار ها معمولا بسته به جنس مورد استفاده و تحمل فشار و تعداد ردیف کشیده شده معمولا بین دوسال تا چهارسال عمر مفید دارند و پس از آن حالت خود را از دست می دهند و کف مبل شروع به نشست می کند .

۳) انواع نوار مبل 

نوار مبل معمولا چند دسته هستند . نوارهای خشک ، نوارهای منعطف و نوارهای با عرض زیاد … هرکدام از این نوع نوارها برای هدف خاصی استفاده می شوند و کارایی و عملکرد مخصوص به خودشان را در مبل ایفا می کنند . بعنوان مثال نوارهای آبی رنگ انعطاف پذیری بیشتری دارند و در صورت استفاده احساس راحتی بیشتری خواهید داشت ولی در عوض طول عمر کمتری نسبت به نوارهای خشک دارند . بهترین حالت در رویه کوبی مبل استفاده از ترکیب این دو نوار می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.